Płukanka Delia Cameleo Fioletowa

.
Niedawno kupiłam drugą butelkę. Pierwszą wykończyłam zimą. To od płukanek zaczęła się moja przygoda z kolorem. Ta Delii potrafi dać naprawdę piękny kolor (pod warunkiem, że użyjesz jej dużo).

 Ma nieskomplikowany skład:

Aqua, Quaternium-52, Basic Blue 99, Basic Red 51, Lactic acid, Sodium Benzoate, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol.

Dobrze, na pierwszy rzut oka wygląda to enigmatycznie. Śpieszę z wyjaśnieniem tych nazw:

Aqua- baza płukanki.

Quaternium-52: sól amonowa, stosowana w przemyśle kosmetycznym, nadaje kosmetykowi konsystencję.

Basic Blue 99 i Basic Red 51- Nazwy barwników nadających kolor płukance. Oznaczenie Basic mówi nam, że są to barwniki zasadowe, a więc bezpieczniejsze niż kwasowe (Acid).

Lactic acid (kwas mlekowy) - zapobiega wysychaniu kosmetyku.

Sodium Benzoate (benzoesan sodu) - substancja zapobiegająca rozwojowi bakterii. Jej dopuszczalne stężenie to 0,5% w produkcie.

2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol- konserwant, którego dopuszczalne stężenie wynosi 0,001% w produkcie. W większych ilościach szkodliwy.

WAŻNE:jeśli czytacie składniki INCI pamiętajcie o tym, że są one ułożona w następującej kolejności: baza kosmetyku, emulgatory (mają za zadanie spajać kosmetyk), substancje czynne, substancje zapachowe oraz
konserwanty.

SPOSÓB UŻYCIA
Ja nakładam ją na wilgotne włosy pędzlem do malowania. Rozcieńczam płukankę w proporcji pół na pół z wodą (biorę mniej niż nakrętkę kosmetyku). Wychodzi mi ilość idealna do pokrycia grzywki.




Efekt na moich włosach

Dla mnie ważne jest to, że ta płukanka nadaje żywy kolor. Niestety, barwniki nie są trwałe, kolorek trzyma się 2-3 mycia. Wysusza trochę włosy, dlatego nie można za długo ją stosować. Jest szeroko dostępna i niedroga (w promocji ok. 3-4zł , regularnie ok 6 zł). Mnie butelka wystarczyła na ponad 4 miesiące, ale nie robiłam nią włosów zbyt często. Brudzi umywalki, więc ostrożnie się z nią obchodźcie. Ale na pocieszenie dodam, iż wystarczy odrobina szamponu by się jej pozbyć z armatury.

OCENA 4

Używałyście kiedyś płukanek?

Komentarze

  1. Nigdy nie stosowałam takiej płukanki. Całkiem fajny pomysł na ożywienie koloru!

    OdpowiedzUsuń
  2. I am regular reader, howw are you everybody?
    This article posed at this site is genuinely good.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm fine, thanks for asking and thanks for your opinion

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz!
To NIE jest miejsce na Twoją reklamę. Komentarz z linkiem do innego bloga lub jakieś strony = SPAM.
Proszę o kulturę wypowiedzi.

Popularne posty z tego bloga

Venita Trendy color mousse pianki koloryzujące

Crazy Dino Park

7 znienawidzonych męskich zachowań: ranking

Marion szampon koloryzujący 4-8 myć